2013年3月14日 星期四

解答讀者提問 - 點解跑極都唔瘦?




昨天收到一位男性朋友的 facebook message

你好: 上個禮拜六見完營養師,講講我嘅飲食習慣畀佢知,我也想知道自己的脂肪比例。 我今年34歲,身高 1.73m,體重 74kg,脂肪比例約 20%。請問你,我這個狀況肥胖嗎?我想降低一點脂肪比吧!減吓肚子。 我平日食嘅嘢頗清淡,有時少不免跟同事朋友外出晚飯,帶氧運動 (有跑步,也有游水) 我可以一個星期做三至四次 (跑步約跑四十五分鐘,約七公里、游水則游個半鐘,游 50x50m)。但總係減唔到下腹與臀部啲肥肉。營養師認為我食嘅雖然都清淡健康,但有點過量。情況大致係咁樣啦! 想聽吓你對我身型有咩意見吧!謝謝!

我的回覆如下:

20% 的身體脂肪比例並不算高,但還有進步的空間。

如果您想減掉腹部和臀部的肥肉,運動方面,除了跑步和游泳等帶氧運動外,還可以加入阻力訓練(簡單啲講,即係叫你去舉下鐵),鍛練身體主要肌肉,如胸肌、背肌、腳部肌肉等。增加身體肌肉能夠提高新陳代謝率(metabolic rate),新陳代謝率越高,身體在任何時候都會消耗越多熱量,減低過剩熱量轉化為脂肪的機會。



跑步和游泳都是不錯的運動,不過與其均速地進行,不如試試間歇訓練(interval training) ,簡單來說即係「一時快、一時慢」,例如在運動場跑步,每逢直路就盡力跑,彎路時急步行;又或者一圈盡力跑,一圈急步行,這種訓練方法能消耗更多熱量,而且在運動後的 24 48 小時內,更能提升新陳代謝率。

(3月15日刊於《主場新聞》http://thehousenews.com/author/fred-wong/)